علايم سوختن كارت گرافيك كامپيوتر

مشاوره تلفني از طريق شماره 1865 907 909

علايم سوختن كارت گرافيك كامپيوتر

مشاوره و پاسخگويي به مشكلات كامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

نشانه هاي خرابي كارت گرافيك كامپيوتر|مشاوره|كارت گرافيك|كامپيوتر

نشانه هاي خرابي كارت گرافيك را مي توان از چند زاويه بررسي كرد:

    اگر كامپيوتر خود را روشن كرده ايد و همه اتصالات مانيتور و كامپيوتر برقرار است اما تصويري بر روي مانيتور خود نمي بينيد ممكن است كارت گرافيك شما سوخته باشد.

    اگر بر روي مانيتور شما خط هاي راه راه عمودي از بالا به پايين وجود دارد به احتمال زياد كارت گرافيك شما آسيب ديده است.

    اگر بعد از نمايش صفحه خوش آمدگويي ويندوز ، صفحه مانيتور شما خاموش مي شود به احتمال زياد يكي از قطعات الكترونيكي مرتبط با كارت گرافيك شما آسيب ديده است.

    اگر بعد از روشن شدن كامپيوتر خود صداي بوق از داخل كيس شنيده شود به احتمال خيلي زياد كارت گرافيك شما آسيب ديده است و يا به درستي در محل اتصال خود با مادربورد قرار داده نشده است.

    اگر بعد از مدتي كار كردن با يك بازي يا نرم افزار سنگين ، كند شدن انتقال تصوير و بي كيفيت شدن تصوير را حس مي كنيد احتمالا مشكلي در سيستم خنك كننده كارت گرافيك شما به وجود آمده است.

همانطور كه توجه مي كنيد علائم زيادي براي بررسي خرابي كارت گرافيك مي توان بر شمرد و در خيلي موارد نيز مشكل از كارت گرافيك نيست. بلكه مشكل مي تواند از منبع تغذيه و يا مادربورد شما باشد كه اجازه انتقال تصوير را به كارت گرافيك نمي دهد.                       

از كجا بفهميم كارت گرافيك سوخته است ؟

اگر با تست سيستم با يك كارت گرافيك ديگر ، تصوير به مانيتور شما منتقل شد، ناگفته پيداست كه كارت گرافيك شما دچار مشكل است و بايد تعمير يا تعويض شود. اما اگر با تست يك كارت گرافيك ديگر ، باز هم تصويري بر روي مانيتور خود نمي بينيد مشكل را بايد در قطعات ديگر جستجو كرد و يا سيم اتصال مانيتور به كارت گرافيك را نيز مورد بررسي قرار داد. احتمال دارد سوكت هاي اين كابل كج شده يا شكسته شده باشند.                                                                                                        
گاهي اوقات به علت خراب شدن چيپ ست مربوط به انتقال تصوير در مادربورد ، امكان انتقال تصوير وجود ندارد. گاهي اوقات نيز به علت بروز مشكل در منبع تغذيه سيستم ، توان كافي براي انتقال تصوير به مانيتور وجود ندارد. حتي گاهي به علت بروز مشكل در پردازنده مركزي سيستم (CPU) نوبت به عمليات انتقال تصوير نمي رسد.                                            
كار نكردن فن كارت گرافيك و داغ شدن آن باعث خرابي كارت گرافيك مي شود.

علت سوختن كارت گرافيك چيست ؟

يكي از مهمترين دلايل سوختن و آسيب ديدن كارت گرافيك نوسانات مربوط به منبع تغذيه و ضعيف بودن پاور سيستم است. بنابراين هميشه از پاورهاي استاندارد استفاده كنيد. در بسياري از موارد نيز اتصال كارت گرافيك ناسازگار با مادربورد سيستم ، باعث بروز خطا در كارت گرافيك مي شود. در بسياري اوقات نيز به علت خراب شدن فن خنك كننده كارت گرافيك و با داغ شدن بيش از حد كارت ، آسيب هاي جدي به بورد كارت گرافيك مي رسد.                                                                                                                                                       

بخش‌های کارت گرافیک یکی از اجزای اصلی و حیاتی در ساختار یک کارت گرافیک است که به طور کلی شامل چند قسمت اصلی است. یکی از این بخش‌ها، واحد پردازش گرافیکی یا GPU است که به عنوان مغز کارت گرافیک عمل می‌کند. GPU مسئول پردازش و رندر کردن تصاویر، انیمیشن‌ها و عناصر گرافیکی در صفحه نمایش است. سرعت و کیفیت عملکرد کارت گرافیک بیشتر بستگی به عملکرد GPU دارد. بخش دیگری که در کارت گرافیک مهم است، حافظه گرافیکی یا VRAM است که به عنوان حافظه مخصوص GPU عمل می‌کند. این حافظه برای ذخیره و دسترسی سریع به داده‌هایی که توسط GPU پردازش می‌شوند استفاده می‌شود و در افزایش کارایی و کیفیت تصاویر و ویدیوهای نمایش داده شده توسط کارت گرافیک تأثیرگذار است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.