پنج مشكل رايج حسابداري استارتاپ ها و راه حل آن

مشاوره تلفني از طريق شماره 1865 907 909

پنج مشكل رايج حسابداري استارتاپ ها و راه حل آن

مشاوره و پاسخگويي به مشكلات كامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


پنج مشكل رايج حسابداري استارتاپ ها و راه حل آن

۱ – نرم افزار حسابداري همه چيز نيست

يك نرم افزار حسابداري مناسب كسب و كار كوچك را خريداري كرده‌ايد و فكر مي‌كرديد تمامي مشكلات شما را حل مي‌كند. اما، تفاوت قابل توجهي بين ثبت سوابق و حسابداري وجود دارد. حتي با بهترين نرم افزارهاي حسابداري، به دانش پايه حسابداري نياز داريد، خصوصا براي اينكه در مسير اجراي مقررات باقي بمانيد. نرم افزار به تنهايي مشكلات حسابداري شما را حذف نمي‌كند.

راه‌حل – اگر به حمايت نياز داريد، با يك متخصص مشورت كنيد كه قادر است به شما در درك اصول پايه ثبت سوابق – نه حسابداري – كه نياز داريد كمك كند. بايد دانش پايه اي براي مديريت سوابق و اداره كردن كسب و كارتان داشته باشيد.

۲ – كمبود وقت در ثبت عملكرد

وقت اين را نداريد كه دفاترتان را به روز نگه داريد. بدون حسابداري دقيق و زمان-واقعي، ابزاري را براي دانستن عملكرد واقعي كسب و كارتان نخواهيد داشت. براي مثال اگر مالك رستوراني هستيد، بايد بدانيد هزينه غذاي‌تان، اجاره مكان، تسهيلات و ديگر مخارج چقدر است. همچنين بايد بدانيد اين هزينه‌ها همراستا با ديگر هزينه‌هاي بازار هستند يا خير. اگر خرده‌فروشي مي‌كنيد بايد سطح موجودي‌تان را بدانيد و اينكه چگونه جريان نقدينگي‌تان را تراز كنيد. صاحبان كسب و كار اغلب چنان از وضعيت حسابداري‌شان بي‌ اطلاع مي‌مانند كه نمي‌دانند به كدام سمت بايد بروند.

راه‌حل – قصور در به روز نگه داشتن دفاترتان نبايد اتفاق بيفتد. طبعا بايد نقش‌هاي زيادي برعهده بگيريد، اما لازم نيست حسابدار شركت هم باشيد. زمان شما بهتر است بر روي مديريت كسب و كارتان متمركز بماند. با مشاوري مناسب كسب و كار كوچك هم‌صحبت شويد تا مسائل حسابداري‌تان را مديريت كنيد و تضميني براي دقت و صحت اطلاعات مالي‌تان باشد.

۳ – داشتن نقدينگي همه چيز نيست

شما نمي‌دانيد كسب و كارتان چقدر سالم است. به خاطر داشته باشيد، داشتن پول در بانك نشانه ثبات مالي كسب و كار نيست. صاحبان كسب و كارهاي كوچك اغلب بدهي‌هايشان را در نظر نمي‌گيرند. هنگامي كه مشخص كنيد واقعا مالك چه چيزي هستيد، شايد پشتوانه كافي براي پرداخت همه بدهي‌هاي‌تان را نداشته باشيد.

راه‌حل – زماني را صرف درك تمامي مولفه‌هايي كنيد كه سلامت واقعي كسب و كارتان – سرمايه، دارايي و بدهي – را مشخص مي‌كنند. درك واقع گرايانه تر از اينكه كسب و كار كوچك تان در چه وضعيتي است رويكرد شما را به تصميم‌گيري‌ها آينده تغيير مي‌دهد.

۴ – قبل از تصميم گيري امور مالي را تحليل كنيد

قبل از اينكه تصميم بگيريد چه كاري انجام بدهيد امور مالي تان را تحليل نمي‌كنيد. تصميم گيري مناسب در سه مرحله صورت مي‌گيرد: تفسير، تحليل و مشاوره. صرفنظر از گزارش‌هايي كه استفاده مي‌كنيد، توليد اعداد و ارقام فقط اولين مرحله است. معناي واقعي اين اعداد چيست؟ مهم‌تر از آن، چگونه مي‌توانيد آنها را بهبود ببخشيد؟ بايد اين اعداد را تفسير و تحليل كنيد تا شما را به بهترين مشاوره و تصميم‌گيري راهنمايي كنند.

راه‌حل – زماني را براي تحليل و تفسير گزارش‌هاي مديريتي يا مشاوره با متخصص را تنظيم كنيد. بايد از قبل وقت و انرژي تان را صرف توليد گزاش ها كرده باشيد تا سازگار باقي مانده باشند، و در نتيجه استفاده از آنها براي ارتقا و بهبود كسب و كارتان بي‌معني نباشد.

۵ – از چه كسي كمك بگيريم

براي حسابداري كمك مي‌گيريد اما نه از كسي كه كسب و كار شما را درك كرده است. بعضي مشاوران سعي مي‌كنند شما را به حسابدار تبديل كنند تا اينكه استرس تان را كم كنند. بسياري از متخصصان مالياتي مي‌گويند: «اگر مي‌خواهيد با من كار كنيد، بايد از نرم افزار حسابداري X استفاده كنيد.» اما درخواست اينكه مانند يك حسابدار عمل كنيد فقط شما را گيج كرده و به مشكلات حسابداري منجر مي‌شود. از كمك يك متخصص مالياتي بهره ببريد كه اجازه مي‌دهد بر روي اداره كردن كسب و كارتان متمركز شويد نه اينكه نرم افزار جديدي را ياد بگيريد.

راه‌حل – اگر به دنبال حمايت هستيد، به كسي نياز داريد كه در واقع نيازهاي شما را درك كرده باشد. با چنين كمكي بايد بتوانيد بر روي اساس كسب و كارتان و آنچه مي‌توانيد به بهترين نحو انجام بدهيد تمركز كنيد. يك مشاور واقعي كسب و كار كوچك بايد همچنين قادر به محاسبه وضعيت مالي كسب و كار شما به شكلي باشد كه برايتان قابل فهم باشد. كار شما شناخت شركاي بالقوه و درك كامل ماهيت شراكت است.

اين موضوع از شريكي به شريك ديگر فرق مي‌كند، پس مهم است كه عاقلانه دست به انتخاب بزنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.