6 دليل براي اينكه هاتگرام را دانلود نكنيد

مشاوره تلفني از طريق شماره 1865 907 909

6 دليل براي اينكه هاتگرام را دانلود نكنيد

مشاوره و پاسخگويي به مشكلات كامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

۶ دليل براي آنكه هاتگرام را دانلود نكنيد!

1- هاتگرام قطعا امن نيست!

 مهم‌ترين دليل براي استفاده نكردن از اپليكيشن هاتگرام همانند تلگرام طلايي و ديگر نسخه‌هاي غيررسمي تلگرام عدم وجود امنيتي است كه به دليل ناشناخته بودن مسئولينش است. شما در نسخه غيررسمي تلگرام همه اطلاعاتي كه در محيط شخصي خود داريد، در اختيار گروهي قرار مي‌دهيد كه به‌راحتي مي‌توانند استفاده‌هاي فراواني از حريم شخصي شما انجام دهند!

    تضاد عجيبي است براي كاربراني كه استفاده از پيام رسان‌هاي داخلي را يك مشكل امنيتي مي‌دانند ولي به راحتي از يك نسخه غيررسمي ايراني تلگرام استفاده مي‌كنند كه برخلاف پيام رسان‌هاي رسمي مانند سروش، بله، گپ و… قابليت ردگيري جرايم رخ داده در آن را ندارد!


۲- قطع و وصلي‌هاي هاتگرام نسبتا زياد است

دومين نكته در مورد هاتگرام قطع و وصلي‌هايي است كه در آن رخ مي‌دهد. شما در كار با اين اپ غيررسمي تلگرام قطعا به كرات با گزينه «در حال اتصال» روبرو خواهيد شد! جالب است بدانيد سرعت دانلود و آپلود اين اپ بسيار عالي بوده و يك تناقض بسيار عجيب در اين بين رخ مي‌دهد كه اگر كيفيت سرورها خوب نيست و اين مقدار قطعي در هاتگرام رخ مي‌دهد، چگونه مي‌توانند سرعت دانلود و آپلود بالايي را به كاربر ارايه كنند؟


۳- تماس صوتي در هاتگرام قطع است!

ما كه متوجه نشديم دقيقا پروسه عبور از فيلترينگ هاتگرام چگونه است ولي قطعا يك فيلترينگي وجود دارد و يك تلگرامي كه امكان تماس صوتي داشته ولي با اين سد فيلتر مواجه شده است! اگر هاتگرام توانسته اين سد را دور بزند مي‌بايست قابليت تماس صوتي را در اختيار كاربرانش قرار مي‌داد ولي اين امكان فعال نشده و دسترسي به آن امكان‌پذير نيست!

    دو سوال ساده در اين بين پيش مي‌آيد كه اصولا هاتگرام محدوديتي را دور نمي‌زند و مستقيما به تلگرام غيرفيلتر متصل مي‌شود؟ و يا اينكه با هماهنگي‌هايي كه شايد با اپراتورها انجام شده است، به همان دليل فيلترينگ ابتدايي تماس صوتي تلگرام، در اين اپ نيز مسدود است!

اصولا چرا بايد كاربران ريسك استفاده از اپليكيشني را بپذيرند كه يكي از مهم‌ترين كاربردهاي خود را غير فعال كرده و دسترسي به آن وجود ندارد؟

4- در هاتگرام امكان ورود با چند سيم كارت را نداريد

از ديگر امكاناتي كه در نسخه‌هاي جديد تلگرام و تلگرام‌ايكس در اختيار كاربران قرار گرفته است، امكان اضافه كردن چند شماره به يك اپليكيشن است كه براي افرادي كه داراي چند شماره هستند و از هر سيم كارت براي يك سري از كارهاي خود بهره مي‌برند، مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اما شما در هاتگرام از اين قابليت بي بهره هستيد و صرفا مي‌توانيد فقط يك سيم كارت را اضافه نماييد و با توجه به عدم امكان نصب چندين باره هاتگرام صرفا امكان بهره گيري از يك سيم كارت را خواهيد داشت.


۵- هاتگرام كپي نسخه غير رسمي تلگرام است!

اين دليل بيش از آنكه فني باشد به مساله ديگري در زمينه امنيت مربوط مي‌شود. افرادي كه در اين روزها در به در دنبال يك ابزار براي ورود به تلگرام بوده‌اند، قطعا مواردي مانند تلگرام طلايي را نيز تست كرده‌اند و نصب هاتگرام در اولين نگاه و استفاده يك سوال بزرگ را در ذهن آن‌ها ايجاد مي‌كند و آن: هاتگرام كپي تلگرام طلايي است؟


اين سوال وقتي جدي‌تر مي‌شود كه بدانيد تلگرام طلايي قبل از حضور هاتگرام فعال بوده و حدود ۴ برابر بيشتر از اين اپ كاربر دارد. از طرفي تقريبا مو به مو ويژگي‌هاي هر دو اپليكيشن مشابه است و با توجه به چيزي كه در مورد زمان عرضه دو برنامه گفتيم، عملا همه چيز ما را به سمت يك جمله سوق مي‌دهد: هاتگرام كپي تلگرام طلايي؛ نسخه غيررسمي تلگرام است!

    مي‌بينيد چه ملغمه‌اي از اپ‌هاي تلگرامي ايجاد شده است؟ اصولا وقتي نسخه اصلي يك اپليكشين كپي وجود دارد كه هيچ تفاوتي با هاتگرام ندارد،  چرا بايد سراغ اپ دسته سومي برويم؟

۶- دسترسي به بعضي از كانال‌ها در هاتگرام مسدود شده است!

همانند اپ تلگرام طلايي يكي ديگر از نقاط منفي اين اپ غيررسمي تلگرام اتفاق عجيبي است كه در عمل با آن روبرو خواهيد شد! مسئولين اين اپليكيشن تشخيص داده‌اند كه بعضي از كانال‌هاي خبري و غيرخبري كه شما در آن‌ها عضو هستيد، مفيد نبوده و به دليل آنچه مطالب غيرمجاز ناميده مي‌شود، دسترسي به آن‌ها بسته مي‌شود!

به معناي ديگر در صورتي كه شما از هاتگرام استفاده كنيد بايد منتظر بسته شدن بعضي از كانال‌ها و گروه‌هاي عضو شده‌تان باشيد و بسياري از آن‌ها را از دست بدهيد چرا كه با توجه به دسترسي‌هايي كه به اين برنامه داده‌ايد، حتي شما را در يك كانال اختصاصي مربوط به خودشان عضو مي‌كنند و از ديگر كانال‌هاي مربوطه خارج مي‌شويد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.