نحوه افزودن پيش نمايش آيكون فايل هاي PSD به فايل اكسپلورر ويندوز 10

مشاوره و پاسخگويي به مشكلات كامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


فايل اكسپلورر ويندوز همواره در نشان دادن پيش‌نمايش فايل‌هاي فوتوشاپ و اتوكد ضعف داشته است. در اين مطلب به آموزش پوشش اين ضعف مي‌پردازيم.

وقتي با فايل اكسپلورر ويندوز ۱۰ دنبال فايل‌هاي خود در فولدرهاي مختلف مي‌گرديد و موفق به يافتن فايل مورد نظر خود نمي‌شويد، مي‌توانيد وضعيت نمايش فايل‌ها را به حالت آيكون در بياوريد. در اين حالت علاوه بر نام فايل‌ها، تصويري به‌عنوان پيش‌نمايش آن‌ها قابل مشاهده خواهد بود. اين امكان باعث مي‌شود مجبور نباشيد اسم فايل‌ را حفظ كنيد؛ همين كه تصوير فايلي را در ذهن داشته باشيد، مي‌توانيد به‌راحتي آن را پيدا كنيد.

مشكلي كه در اين خصوص وجود دارد اين است كه بسياري فرمت‌هاي رايج با اين حالت سازگاري ندارند. فايل اكسپلورر پيش‌نمايش‌هاي خوبي براي فايل‌هاي JPG و MP4 ارائه مي‌كند؛ اما در مورد فرمت‌هاي مهمي نظير فايل‌هاي فوتوشاپ و اتوكد تنها يك آيكون بزرگ نمايش مي‌دهد كه كاربردي ندارد.


دليل اين موضوع عدم پشتيباني پيش‌فرض ويندوز از كدك‌هاي مربوط به اين نوع فايل‌ها است.


احتمالا به دليل مسائل مربوط به حق امتياز، مايكروسافت هنوز از اين نوع فايل‌ها پشتيباني نمي‌كند؛ اما توسعه‌دهندگان متفرقه موفق شده‌اند اين ضعف را با راهكارهاي خود پوشش دهند.

يكي از اين راهكارها SageThumbs است؛ ابزار رايگاني كه پشتيباني از كدك صدها نوع فايل را به فايل اكسپلورر ويندوز اضافه مي‌كند. براي استفاده از اين ابزار، جديدترين نسخه‌ي آن را كه لينك آن در انتهاي همين مطلب آمده است، دانلود و نصب كنيد. در به‌روزرساني پاييزه‌ي كريتورز نسخه‌ي ۲.۰.۰.۲۳ ويندوز ۱۰، اين ابزار به خوبي كار مي‌كند؛ اما اگر از نسخه‌هاي جديدتر ويندوز استفاده مي‌كنيد، سعي كنيد برنامه را به‌روز نگه داريد تا مشكل ناسازگاري نداشته باشيد.


پس از اتمام نصب SageTgumbs، نياز به هيچ‌گونه راه‌اندازي مجدد سيستم نيست و برنامه سريعا تأثير خود را مي‌گذارد. بنابراين، يك پنجره‌ي فايل اكسپلورر باز كنيد و حالت نمايش را به يكي از حالت‌هاي نمايش آيكون تغيير دهيد. متوجه خواهيد شد كه تمام آيكون‌هايي كه قبلا پيش‌نمايشي نداشتند، به‌زيبايي صاحب پيش‌نمايش شده‌اند.


در نظر داشته باشيد كه سيج‌تامز از پيش‌نمايش صدها نوع فايل پشتيباني مي‌كند؛ اما ممكن است فايل‌هايي وجود داشته باشند كه پس از نصب برنامه همچنان به شكل قبل به نمايش دربيايند. دليل اين اتفاق مي‌تواند ناسازگاري نسخه‌هاي ويندوز و سيج‌تامز باشد. سعي كنيد هميشه از آخرين نسخه‌ي سيج‌تامز استفاده كنيد تا احتمال مواجه شدن با اين مسئله به حداقل برسد.

برنامه‌اي سيج‌تامز براي اضافه كردن پيش‌نمايش به انواع فايل در اكسپلورر ويندوز بسيار مفيد و كارآمد است؛ اما اين تنها كارايي نرم‌افزار يادشده نيست. تبديل فرمت تصاوير با استفاده از منوي راست كليك، تنظيم تصوير به‌عنوان پس‌زمينه، ضميمه كردن مستقيم تصاوير در ايميل و كپي كردن تصاوير در كليپ‌بورد بدون نياز به باز كردن آن‌ها از ساير قابليت‌هاي سيج‌تامز به شمار مي‌آيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.