8 دليلي كه نبايد از اپليكيشن پوليك استفاده كنيم

مشاوره تلفني از طريق شماره 1865 907 909

8 دليلي كه نبايد از اپليكيشن پوليك استفاده كنيم

مشاوره و پاسخگويي به مشكلات كامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


اپليكيشن پوليك كه به تازگي به يكي از اپ‌هاي بسيار پرطرفدار در بين كاربران ايراني تبديل شده است، در حال حاضر با ابهامات فراواني روبرو بوده وليكن با وجود همه سوالات و اشكالاتي كه دارد، توانسته چند هزار كاربر را به سمت خود جذب و طبق آمارهايي كه در دست است، در حال حاضر بيش از ۵۰ هزار كاربر فعال داشته باشد.

با فرض اينكه هر كدام مبلغ ورودي پوليك را پرداخت كرده باشند، در حال حاضر چيزي نزديك به ۲ ميليارد تومان نصيب طراحان اين اپليكيشن شده است!


در اين مقاله قصد داريم به معايب موجود در اين اپليكيشن بپردازيم و به مواردي اشاره كنيم كه از جمله دلايل ما براي استفاده نكردن از اپليكيشن كسب درآمد پوليك محسوب شده و به نظر مي‌رسد همين دلايل در آينده مي‌تواند از جمله دلايل حذف كامل اين اپليكيشن از گوشي‌هاي ايراني‌ها نيز باشد.

قابل ذكر است كه در مطلب ديگري به طور مفصل و جداگانه به نقاط قوت و ضعف پوليك پرداخته‌ايم و كار با اين نرم افزار را بررسي كرده‌ايم.

۱- صاحبان اپليكيشن پوليك ناشناخته هستند

اولين و بزرگترين مشكلي كه در اين اپليكيشن ديده مي‌شود، ناشناخته بودن صاحبان آن است كه قطعا در آينده براي بسياري از افراد مشكل ساز خواهد شد. طبق بررسي‌هايي كه ما انجام داديم، فرد يا شركت رسمي و مشخصي پشتوانه اين اپليكيشن نبوده و تنها چيزي كه از پوليك در دسترس ماست، نام‌هايي است كه تقريبا سابقه‌اي در فضاي مجازي كشورمان نداشته و عملا هيچ پشتوانه موثقي براي اعتماد به پوليك محسوب نمي‌شوند.

۲- پوليك نماد اعتماد ندارد!

با وجود اينكه اپليكيشن پوليك كلا با معاملات و مراودات مالي سروكار دارد، هيچ گونه نماد اعتمادي در سايت اين برنامه ديده نمي‌شود و عملا استفاده از اين برنامه را بسيار پرخطر مي‌كند. تراكنش مالي ميلياردي اين نرم افزار كسب درآمد قطعا دليل بسيار بزرگي است كه مسئولين آن به فكر اخذ نماد اعتماد باشند تا كاربران بيشتري بتوانند با تكيه بر نماد اعتماد از اين اپليكيشن استفاده كنند.

همچنين قطعا برايتان جالب است بدانيد كه حتي پوليك درگاه اختصاصي نداشته و از يك درگاه واسط استفاده مي‌كند كه اين نشان دهنده عدم رسميت پوليك در جايگاه‌هاي قانوني كشور است. به معناي ديگر عدم وجود نماد اعتماد در پوليك و همچنين عدم وجود درگاه اختصاصي و مستقيم از بانك‌هاي كشور صرفا اين معني را به ما منتقل مي‌كند كه پوليك وجاهت قانوني نداشته و هر لحظه‌اي كه مسئولين اين برنامه بخواهند، مي‌توانند فعاليت اپليكيشن را متوقف كرده و ميلياردها تومان پول را به نفع خود استفاده نمايند!

۳- پوليك براي هيچ ماركتي قانوني نيست!

يكي ديگر از دلايلي كه باعث مي‌شود استفاده از پوليك توصيه نشود، اين است كه پوليك توسط هيچ ماركت قانوني اندرويد و آي‌او‌اس تاييد نشده است و اين يعني علاوه بر مشكل عدم قانوني بودن نرم افزار، خطرات بسيار زيادي براي كاربران در استفاده از اين اپ وجود دارد.

به معناي ديگر شما وقتي نرم افزاري را از يك ماركت قانوني مانند گوگل پلي، اپ استور و… دريافت مي‌كنيد، حداقل بررسي‌هاي امنيتي روي آن‌ها انجام شده و روي باگ‌ها و مشكلات امنيتي كار شده است، ولي وقتي اپليكيشن‌هايي مانند پوليك نتوانستند برنامه خود را از طريق ماركت‌ها ارايه نمايند، اين نشان دهنده وجود مشكلات احتمالي است كه سردسته اين مشكلات، ايرادات بسياري است كه در اپ اين برنامه وجود دارد.

۴- اجناس گران‌قيمت كه هيچ وقت فروش نخواهند رفت!

يكي از راه‌هاي كسب درآمد در اپليكيشن پوليك فروش اجناسي است كه در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد و آن‌ها پس از واريز كردن وجه به حساب اين برنامه، پورسانت خود را به صورت اعتبار در پوليك دريافت مي‌نمايند كه مسئولين اپليكيشن مدعي هستند كه اين مبالغ را به حساب كاربران واريز مي‌كنند.

اما مشكل اينجاست كه اجناس پوليك به قدري گران هستند كه عملا فروش آن‌ها به يك روياي بزرگ تبديل شده است و تعداد كمي از كاربران مي‌توانند فروش‌هاي خوبي از اين محصولات داشته باشند. به طور مثال يكي از اجناس موجود در اين اپليكيشن با قيمتي در حدود ۲۴۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد و پورسانت كاربر نيز ۶۰ هزار تومان تعيين شده است، ولي اين جنس در بازار معمولي نهايتا با هزينه ۱۵۰ هزار توماني قابل خريد بوده و با اين وجود چرا و چگونه بايد افراد اين اجناس را با قيمت گران‌تر خريداري نمايند؟

۵- كامل نبودن محصولات ارايه شده در پوليك

يكي ديگر از مشكلات موجود در اپليكيشن پوليك عليرغم گران بودن محصولات، كامل نبودن آن‌هاست كه با وجود ادعاي تامين همه نيازهاي كاربران در اين اپليكيشن، صرفا حدود ۲۰ محصول عرضه شده است كه اغلب از موارد غيرضروري و يا ناشناخته هستند و جذابيتي براي خريد ندارند. اين اتفاق قطعا كار كاربران را براي فروش سخت‌تر خواهد كرد.

به نظر مي‌رسد مسئولين پوليك در صورتيكه بخواهند كاربران به درآمد بيشتري برسند، مي‌بايست نسبت به اضافه كردن محصولات متنوع‌تر با قيمت متعادل و متناسب اقدام نمايند كه با توجه به رويه اين برنامه بعيد است!

۶- حق عضويت بالا و غيرمنطقي اپليكيشن پوليك!

يكي ديگر از اشكالات بزرگ اپليكيشن پوليك وجود حق عضويت بالايي است كه در ابتداي كار از كاربران دريافت مي‌شود. سوال بسياري از كاربران در اين زمينه به حق است كه چرا اپليكيشني كه در زمينه كسب درآمد فعاليت مي‌كند و مدعي است كه كاربران را به درآمدهاي آنچناني خواهد رساند، براي عضويت مبلغي را دريافت مي‌كند؟

آيا مسئولين پوليك نمي‌توانستند اين حق عضويت را از درآمدهاي كاربران كم كرده و با اين شرط بتوانند اعتماد بيش از پيش را به كاربرانشان بدهند كه قطعا درآمدهاي مذكور در پوليك حقيقي و رسيدن به آن قطعي است؟

رقم ۴۰ هزار توماني براي عضويت در اين اپليكيشن نيز در نوع خود جالب است چرا كه اين عدد با توجه به اپليكيشن‌هاي ديگر پولي حاضر در ماركت‌هاي ايراني بي نظير بوده و تعداد بسيار اندكي از اپليكيشن‌هاي صرفا “خدماتي” اين مبالغ را براي عضويت كاربران دريافت مي‌نمايند!

۷- مسدود شدن ۱۰ هزار تومان از درآمد كاربران!

اينكه چقدر دليل ششم براي استفاده نكردن از پوليك منطقي بوده يا خير، وقتي جالب‌تر مي‌شود كه بدانيد ۱۰ هزار تومان از درآمد كاربران در اپليكيشن پوليك مسدود مي‌شود و عملا پرداختي كاربران به پوليك به عدد ۵۰ هزار تومان مي‌رسد!

طبق بررسي‌هايي كه ما در زمينه كسب درآمد انجام داديم، رسيدن به عدد ۱۰ هزار تومان آن‌هم در بخش مشاهده تبليغات به قدري سخت است كه شايد چند تار مويي را در اين زمينه سپيد كنيد! حال بايد ديد كه كاربر با پرداخت ۵۰ هزار تومان تا چه زماني بايد روي پوليك كار كند تا به سوددهي برسد؟

اين دليل را در كنار اين موضوع قرار دهيد كه تمركز اصلي تبليغات پوليك در اين زمينه است كه صرفا با مشاهده تبليغات كسب درآمد كنيد و بسياري از كاربران را با اين ويژگي جلب و حذب كرده است.

۸- كسب درآمد در پوليك بسيار سخت است!

آخرين دليل ما براي استفاده نكردن از اپليكيشن كسب درآمد پوليك، سخت بودن كسب درآمد در آن است كه عملا به يك هفت خوان مشابه است و چيز ديگري به ذهن ما نمي‌رسد!

محدوديتي كه در نمايش تبليغات در ساعت وجود دارد عملا باعث مي‌شود كه كاربران براي كسب درآمد حداقل چند هزار توماني ساعت‌ها و روزها منتظر مانده و در ديگر بخش‌ها از جمله فروش بيمه و فروش كالاهاي مختلف به دلايلي كه در بالا ذكر كرديم، عملا موفقيت چنداني نصيب‌شان نشود.

۸ دليل بالا از جمله دلايل مهم براي استفاده نكردن از پوليك به شمار مي‌رود كه قطعا بسياري از كاربران دلايل ديگري براي استفاده نكردن از اين اپليكيشن اندرويدي دارند كه مي‌توانستيم در اين مقاله به آن اشاره كنيم ولي به نظر همين دلايل اندك نيز از جمله مهم‌ترين مواردي است كه پوليك را براي هميشه از حافظه گوشي‌هاي هوشمند حذف نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.