روش هاي حرفه اي جستجو در گوگل| جستجوي گوگل

مشاوره تلفني از طريق شماره 1865 907 909

روش هاي حرفه اي جستجو در گوگل| جستجوي گوگل

مشاوره و پاسخگويي به مشكلات كامپيوتر، حسابداري و موبايل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
www.hamgampc.ir    


آموزش روش هاي حرفه اي جستجو در گوگل

حتما براي شما پيش آمده است كه بخواهيد مطلبي را در اينترنت جستجو كنيد. اغلب افراد از موتور جستجوي گوگل براي اين امر استفاده مي‌كنند. كارايي و بهينه بودن موتور جستجوي گوگل بر همگان ثابت شده است. در اين مطلب چند روش كاربردي را با هم مي‌بينيم كه به كمك اين روش‌ها مي‌توان، بهتر و سريعتر به مطلب مورد نظر دست پيدا كرد.
جستجو از يك سايت مشخص:

اگر مي‌خواهيد يك مطلب را در سايت خاصي جستجو كنيد پس از عبارت خود بايد از كلمه كليدي site استفاده كنيد. براي مثال فرض كنيد كلمه telegram را مي‌خواهيد در سايت hamgampc.ir جستجو كنيد براي اين كار بايد مقدار زير را در نوار جستجو بزنيد.

telegram site:hamgampc.ir


بهره بردن از كوتيشن “ ” :

با كمك گرفتن از كوتيشن و قرار دادن متن در داخل كوتيشن، گوگل متوجه مي‌شود كه شما دقيقا دنبال همان عبارت مشخص هستيد و فقط آن عبارت را در نتايجي كه پيشنهاد مي‌دهد، مي‌آورد.

 
پيدا كردن سايت‌هاي مشابه:

فرض كنيد كه شما از يك سايت براي مثال hamgampc.ir هر روز ديدن مي‌كنيد و دوست داريد بدانيد آيا در فضاي اينترنت سايتي مشابه سايت‌هاي محبوب شما وجود دارد؟ براي اين كار به راحتي با استفاده از كلمه كليدي related مي‌توانيد سايت‌هاي مشابه را پيدا كنيد.

related:hamgampc.ir

مشاهده نتايج جستجو در يك فرمت خاص:

يكي از مشكلات كساني كه از گوگل استفاده مي‌كنند اين است كه گاهي اوقات بدنبال يك فايل PDF هستند اما با رفتن به نتايجي كه گوگل پيشنهاد مي‌دهد. وارد سايت‌هايي مي‌شوند كه همش تبليغ است و به هدفشان نمي‌رسند. در اين موارد مي‌شود از كلمه كليدي filetype استفاده كرد. براي مثال براي پيدا كردن pdf هاي داده كاوي بايد عبارت زير را جستجو نمود.

داده كاوي filetype:pdf

بهره گرفتن از * :

گاهي پيش مي‌آيد جمله يا بيتي را مي‌خواهيم جستجو كنيم اما همه‌ي جمله را نمي‌دانيم. در اين موارد براحتي به جاي كلمه‌اي كه نمي‌دانيد ستاره بگذاريد براي مثال : خريد لپ تاپ * ايسوس. و گوگل منظور ما را متوجه مي‌شود و با توجه به كلمه‌هايي كه داده شده است جستجو را ادامه مي‌دهد.

با همين موارد ساده و كاربردي مي‌توانيد تا حد زيادي هدفمند در گوگل جستجو كنيد و هر چه سريعتر به هدف خود برسيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.