مشاوره و پاسخگويي به مشكلات كامپيوتر، حسابداري و موبايل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane
آيا شماهم در هنگام وصل شدن به اينترنت از طريق مودم ADSL يا وايرلس خود، با مشكل مواجه هستيد؟! براي برطرف كردن اين مشكل، يك راه پيش رو داريد و آن هم، فهميدن زبان مودم يا عيب يابي Router است.
در اين مقاله قصد داريم تا شما را با نحوهي عيب يابي router تان بيشتر آشنا سازيم!
۱- مودم خود را مجددا راهاندازي يا Reboot نماييد.
آيا در هنگام ايجاد مشكل در اتصال به اينترنت، تلاش كرديد تا مودم خود را مجددا راهاندازي نماييد؟! اگر پاسخ شما “بله” هم است، بهتر است يكبار ديگر مجددا مودم ADSL يا واي-فاي خود را راهاندازي نماييد. اين عمل، باعث خواهد شد تا خيلي از مشكلات شبكه برطرف بشود. حتي اگر وبسايتها كامل لود نميشوند، سرعت اتصال به اينترنت آهسته بهنظر ميرسد و مودم بهطور مداوم، قطع و وصل ميشود!
بسياري اين عمل را مسخره ميپندارند اما بسياري از روترها براي رفع مشكلشان در اتصال به اينترنت، نياز به راهاندازي مجدد يا Reboot دارند. فرآيند راهاندازي مجدد برروي بسياري از روترها ساده است؛ براي اينكار، كافي است كابل برق روتر خود را از پريز بكشيد و چند ثانيه منتظر بمانيد. سپس، دوباره آن را به پريز برق متصل نماييد. برخي از روترها، داراي دكمه Power ميباشند كه ميتوانيد با استفاده از اين دكمه، عمل Reboot را انجام دهيد.
اگر اكثرا براي اتصال به اينترنت نياز داريد تا عمل Reboot را انجام دهيد، اين ممكن است به دليل مشكلات فريمور روتر شما باشد. بهتر است آن را با يك فريمور ديگر جايگزين نماييد چراكه احتمالا مشكل شما برطرف خواهد شد.
ممكن است مودم شما بيش از حد، داغ شده باشد!
مانند هر دستگاه الكترونيكي ديگر، روتر نيز ميتواند در اثر فعاليت مداوم طولاني، گرم شود. اين گرما در طول زمان، ميتواند زمينه صدمه ديدن روتر يا ناپايدار كردن آن را فراهم نمايد. دماي مودم را پس از چند ساعت، چك كنيد تا ببينيد كه روتر چهقدر داغ شده است. اگر گرمايي مودم بيش از حد ميباشد، ميتوانيد با گرفتن جريان هواي سرد برروي آن، روتر خود را خنك نماييد. همچنين توصيه ميكنيم كه مودم يا روتر خود را در مكان گرم نگذاريد؛ اين عامل، باعث آسيب ديدن روتر شما خواهد شد!
اطمينان پيدا كنيد كه مشكل، مربوط به كابلهاي مودم نباشد.
اين مورد ممكن است بيش از حد مسخره و ساده بهنظر برسد اما گاهي اوقات فراموش ميكنيم كه سختترين مشكلات، راههاي بسيار سادهاي دارند! ممكن است كابلها در اثر بيدقتي از مودم جدا شده يا آسيب ديده باشند. شما ميبايست تمام كابلها را پيش از انجام دادن مراحل بعدي، چك كنيد.
مطمئن شويد كه مودم واي-فاي شما در جاي مناسبي، قرار گرفته است!
اگر با سيگنالهاي شبكه واي-فاي خود مشكل داريد، بهتر است كه روتر را جابهجا نماييد. بعضي از اشياء فلزي و دستگاههايي مانند مايكروويو و تلفنهاي بيسيم، باعث تداخل ميشوند.
همچنين اطمينان پيدا كنيد كه آنتن روتر شما در حالت عمودي قرار دارد. قرارگيري آنتن به صورت عمودي، باعث خواهد شد تا منطقه تحت پوشش روتر افزايش يابد.
روتر يا مودمتان را به تنظيمات پيشفرض كارخانه، بازگردانيد!
در آخر اگر بازهم مشكل شما پابرجا بود، بهتر است روتر يا مودمتان را به تنظيمات پيشفرض كارخانه بازگردانيد. اين، در اكثر مواقع كارساز نيست اما ارزش يكبار امتحان كردن را دارد. اين امكان وجود دارد كه شما بهصورت ناخواسته، برخي از تنظيمات خاص را تغيير داده باشيد!
بهياد داشته باشيد كه با ريست كردن مودم به تنظيمات پيشفرض كارخانه، شما نياز داريد تا مودمتان را مجددا پيكربندي يا تنظيم نماييد. در برخي از مدلها، فرو كردن يك جسم نوكتيز مانند سوزن در سوراخ ريز پشت مودم، باعث ميشود تا مودم به تنظيمات كارخانه بازگردد. اگر همچنان مشكل شما پابرجا بود، ميتوانيد با شماره هاي درج شده در بالا با ما در تماس باشيد.
- سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶ | ۱۲:۲۵ ۲ بازديد
- ۰ نظر