نكاتي در خصوص تهيه صورت هاي مالي3|پاسخگويي|حسابداري|ترازنامه

مشاوره و پاسخگويي به مشكلات كامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

نكاتي در خصوص تهيه صورت هاي مالي (بخش پاياني)
 
10- بايد ثبات رويه در ارائه صورتهاي مالي رعايت گردد، مگر اينكه:

الف) تغييري كلي در ماهيت فعاليت واحد تجاري يا تجديد نظر در نحوه ارائه گزارشات مربوط به صورت هاي مالي حاكي از اين باشد كه تغيير مزبور به ارائه مناسب تر
معاملات يا ساير رويدادها منجر شود.    

ب) تغيير در نحوه ارائه، بر اساس يك استاندارد حسابداري الزامي مي باشد. ( بند 25 )
 
تمام اقلام با درجه اهميت بالا بايد به طور تفكيك شده در صورتهاي مالي ذكر گردد مبالغ كم اهميت بايد با مبالغ داراي ماهيت و كاركرد مشابه جمع گردد و نيازي به ارائه
جداگانه آنها نيست.(بند27)   

12- اطلاعاتي با اهميت تلقي مي شود كه عدم افشاي آن بر تصميمات اقتصادي مصرف كنندگان كه بر مبناي صورت هاي مالي اتخاذ مي شود موثر واقع شود. (بند23)
 
13- دارايي ها و بدهي ها نبايد با يكديگر تهاتر شوند بدين معنا كه دارايي شخصي به عنوان بدهي به شخص ديگري پرداخت نگردد مگر اينكه طبق استاندارد ديگري،الزامي يا
مجاز باشد. (بند31)   

14- اقلام درآمد و هزينه تنها زماني تهاتر شوند كه:

الف ) يك استاندارد حسابداري، تهاتر را الزامي يا مجاز كرده باشد.

ب) درآمدها و هزينه هاي غير عملياتي حاصل از معاملات واحد يا مشابه با اهميت تلقي نگردند.(بند32)

15- تهاتر دو يا چند قلم دريافتني و پرداختني تنها زماني مجاز است كه توان واحد تجاري براي تسويه حساب از طريق پرداخت مبلغ يا عدم پرداخت و الزام ديگري به پرداخت
مبلغ خالص تضمين شده باشد. (بند 34)    

16- صورت هاي مالي بايد ارائه دهنده اقلام مقايسه اي دوره قبل باشد مگر اينكه يك استاندارد حسابداري، نحوه عمل ديگري را مجاز يا الزامي كرده باشد. (بند 37)

17- هزينه هاي عملياتي بايد بر حسب كاركرد هزينه ها در واحد تجاري محاسبه گردد و در موارد خاص كه انجام اين امر مفيد نباشد(بند62).

18- در روش دسته بندي بر مبناي كاركرد هزينه، هزينه ها بر حسب كاركرد به عنوان بخشي از قيمت تمام شده فروش، توزيع يا اداري دسته بندي مي شود. (بند62)
 
19- در روش دسته بندي بر طبق ماهيت هزينه، اقلام هزينه بر حسب ماهيت با يكديگر جمع شده و در سود و زيان نشان داده مي شود. (بند63)
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.