فناوري 5G از آنچه فكر مي‌كنيد به شما نزديكتر است

مشاوره تلفني از طريق شماره 1865 907 909

فناوري 5G از آنچه فكر مي‌كنيد به شما نزديكتر است


مشاوره و پاسخگويي به مشكلات كامپيوتر، حسابداري و موبايل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
www.hamgampc.ir   
 


نسل بعدي فناوري اينترنت تلفن‌هاي همراه، با افزايش سرعت فراواني همراه خواهد بود و پوشش مكاني آن بسيار بيشتر بوده و آن‌قدر در پاسخ‌دهي سريع عمل خواهد كرد كه مي‌توان روي كنترل از راه دور خودروها و حتي جراحي‌ها حساب كرد. اين نوآوري آن‌قدر جذابيت دارد كه مي‌تواند تمام نوآوري‌هاي CES 2018 را زير سايه خود بياورد. باوجود شايعاتي كه از شركت‌هاي مختلف شنيده مي‌شود و آزمايش‌هايي كه صنايع وايرلس در حال انجام آن هستند، به نظر مي‌آيد به دستيابي به فناوري 5G چندان نزديك نيستيم و بايد در سال 2019 انتظار آن را بكشيم.


با تمام اين‌ها AT&T اميدوار است كه راه‌اندازي 5G سريع‌تر از موعد گفته‌شده به پايان رسد. اين شركت اخيراً اعلام كرده است كه در حال برنامه‌ريزي براي عرضه اينترنت 5G در اواخر سال 2018 در برخي از بازارهاي خود است. اين با سياست ورايزون براي عرضه 5G در سال 2018 براي سرويس‌هاي پهن‌باند خانگي متفاوت است، زيرا AT&T قصد عرضه 5G بر روي تلفن‌هاي همراه را دارد.

درصورتي‌كه وعده‌هاي AT&T محقق شود، اين شركت اولين سرويس‌دهنده در ايالات‌متحده است كه شبكه 5G همراه را عرضه مي‌كند. سرعتي كه 5G قادر به تأمين آن است، بسيار بالاتر از آن چيزي است كه ما كاربران در خانه‌هاي خود دارند؛ آن‌قدر بالا كه مي‌توان يك‌فصل از يك سريال را در تنها چند ثانيه دانلود كرد. درعين‌حال 5G قدرت بسيار بالايي داشته و مي‌تواند باعث ايجاد سرويس‌هاي جديد شود؛ با آمدن اينترنت 4G سرويس‌هايي مانند اوبر، اسنپ‌چت و سرويس‌هاي استريم زنده ويدئو آمدند و با آمدن 5G قطعاً بايد منتظر سرويس‌هاي جديدتر و بزرگ‌تر و نوآورانه‌تر باشيم.

ادعايي كه AT&T در مورد زمان عرضه 5G كرده است، شركت‌هاي سرويس‌دهنده را وارد يك جنگ لفظي مي‌كند. ورايزون ابتدا در سال 2015 ادعا كرد كه اولين سرويس‌دهنده‌اي خواهد بود كه نسل پنجم اينترنت موبايل را راه‌اندازي خواهد كرد و اواخر امسال نوعي اينترنت 5G باثبات در اختيار كاربران خود خواهد گذاشت. در اين ميان T-Mobile ادعاي ورايزون و AT&T را به سخره گرفت و ادعا كرد هردوي اين سرويس‌دهنده‌ها كاربران خود را نااميد خواهند كرد. حالا AT&T بار ديگر ادعا كرده است كه نسل پنجم اينترنت موبايل را زودتر از موعد عرضه خواهد كرد.


بااين‌حال اين بار AT&T حتي جزئياتي از برنامه خود را نيز اعلام كرده است. گوردون منسفيلد، معاون رئيس بخش ارتباطات راديويي و طراحي محصول AT&T در حالي درباره نوعي ديوايس صحبت كرده است كه به 5G متصل شده است، درباره چيستي اين دستگاه صحبتي نكردي است. فارغ از اينكه اين دستگاه چه بوده است، قطعاً پيش‌ازاين قادر به اتصال به 4G بوده است و حالا به 5G سوئيچ كرده و با سرعت بيشتري دانلود كرده است.

منسفيلد همچنين درباره پوشش مكاني 5G صحبتي نكرده است. اين شركت سال گذشته اينترنتي تحت عنوان «5G Evolution» عرضه كرد كه كاربران تحت پوشش، به اينترنت بي‌سيم سريع‌تري دست پيدا كردند، اما اين سرويس ربطي به 5G نداشت. AT&T در آن زمان ادعا كرد كه 5G Evolution پيش‌زمينه‌اي براي راه‌اندازي 5G خواهد بود.

زمان‌بندي AT&T براي عرضه 5G در حالي اعلام مي‌شود كه كوالكام اعلام كرده است كه ساخت دستگاه‌هايي كه بتوانند از شبكه 5G پشتيباني كنند تا نيمه اول سال 2019 ممكن نيست. بااين‌حال منسفيلد از مذاكره با طرف‌هايي صحبت كرده است كه بتوانند با راه‌اندازي اين شبكه محصولي تجاري براي استفاده آن عرضه كنند.




   

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.